کد مطلب: 27014 تعداد بازدید: ۳۰۳

مدرسه علمیه سرابله

مدرسه علمیه سرابله

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰:۳۱
سرور عباسی معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه(س) سرابله از جلسه دفاع از پایانامه سه نفر از طلاب خبر داد وگفت: این جلسه با داوری حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا حسینی¬نیا، شیبا ملکشاهی استاد راهنما، سرور عباسی معاون پژوهشی و تعدادی از طلاب این مدرسه، در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآن مرکز استان برگزار شد.

                     

                        جلسه دفاعیه،  پایانامه سه نفر ازطلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) سرابله برگزار گردید.

سرور عباسی معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه(س) سرابله گفت: این جلسه با داوری حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا حسینی نیا، شیبا ملکشاهی استاد راهنما، سرور عباسی معاون پژوهشی و تعدادی  از طلاب این مدرسه، در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآن استان ایلام برگزار شد.

عباسی با بیان اینکه در این جلسه پایان­نامه سه نفر از طلاب مدرسه مورد داوری قرار گرفته، به موضوع پایان نامه­ها اشاره کرد و گفت: در این جلسه به دفاع، نقد و بررسی پایان نامه­های طلاب صغرا مظاهری با عنوان «آثار ریا بر زندگی انسان در آیات و روایات»،  صدیقه محمدی با عنوان «اثر تغذیه در منابع انسانی» و مریم اقبالی با عنوان «تاثیر نماز بر زندگی انسان» پرداخته شد.

وی با اشاره به پایانامه خانم اقبالی  کرد وگفت:در این پایانامه اشاره به آثارنماز بر فرد آمده ؛«اِن الصلواه تنهی عن الفحشاء و منکر»[1]انسان از طریق نماز، به برچیده شدن خیمه فحشا و منکرات میرسد، یعنی با ورود به نماز، به عمر همه گناهان کبیره، فحشا و منکرات پیدا و پنهان خاتمه می دهند. ، وثمره آن؛ اولاً بار بسیار سنگین مالی از دوش دولت ها برداشته می شود . ثانیاً: بار سنگین روانی و بیماری های گوناگون از دوش مردم برداشته می شود. ثالثاً: جوی از سلامت، اعتماد، آرامش، پاکی و وقار بر مردم حاکم خواهد شد. چهره دنیایی نماز، آباد کردن دنیای مردم است و چهره آخرتی اش، برای  ورود به بهشت است.

در ادامه با  به  پایانامه خانم مظاهری ؛آثار ریا برزندگی انسان اشاره کرد وافزود:در این پایانامه آمده که ملاک و مناط صحت و فساد و اعمال قصد و نیت است، و إنَّما الأَعمالُ بِالنیّاتِ و لِکُلِّ امریٍ مانَوی» پس هر عملی که شائبه ی ریا در آن باشد باطل و فاسد است، خواه پنهانی واقع شود یا آشکارا، و هر عملی که خالص برای خدا باشد در پنهان و آشکار کردنش باکی نیست ، آشکار ساختن کار خیری که الگو قرار می گیرد برتر است. ولی اگر شوائب ریا وجود داشته باشد اقتدای غیر به او سودی نمی بخشد.